Hvad gør man, hvis man subtraherer to tal?

Find svaret længere nede

Sæt din paratviden i spil og svar på

NATURVIDENSKAB SPØRGSMÅL #2305

Hvad gør man, hvis man subtraherer to tal?

Trækker dem fra hinanden

Forklaring

Subtraktion er den regningsart, hvor et tal, subtrahenden, trækkes fra (subtraheres) et andet tal, minuenden. Resultatet kaldes differensen. Subtraktion angives ved et minustegn (-). Eksempelvis er a subtrahenden i c-a=b, mens c er minuenden og b er differencen. Det er den omvendte regningsart af addition.

Statistik

Svartid 0s (0s). 71% har tidligere svaret rigtigt på dette spørgsmål.
Spørgsmålet er forfattet 2008-12-08.