Find svaret længere nede
Sæt din paratviden i spil og svar på
Anvendelsen af kakao går tilbage før 1300 f.Kr. og de tidligst kendte kulturer i amerika. Mayafolket dyrkede kakao 600 f.Kr. og tilskrives derfor oftest dens opdagelse. Senere fremstillede aztekerne en drik, som de kaldte "cacahuaatl" af ristede kakaobønner, vand og forskellige krydderier. I år 1528 blev kakaobønnerne eksporteret til Spanien af Hernán Cortés, som præsenterede dem for den spanske konge. Chokolade i fast form blev udviklet i Europa i midten af 1800-tallet. Schweiz er i dag det land i verden, hvor der spises mest chokolade (10 kg/år/indbygger).
Svartid 0s (0s). 44% har tidligere svaret rigtigt på dette spørgsmål. Spørgsmålet er forfattet 2008-12-04.
Hvornår vandt Danmark EM i fodbold?
Hvem var den første person til at score 50 mål i Champions League?
Hvornår kom Danmark med i EF?
Hvad hedder det, når en so føder?
Hvad betyder det i forhold til fødslen, når man taler om at et dyr kaster en unge?
I hvilket land spiser indbyggerne mest chokolade?
Hvem var de første i verden til at benytte og dyrke kakao?