Hvornår blev Danmarks Radios tv-monopol brudt?

Find svaret længere nede

Sæt din paratviden i spil og svar på

TV OG RADIO SPØRGSMÅL #1597

Hvornår blev Danmarks Radios tv-monopol brudt?

1980'erne

Forklaring

TV 2 er en dansk national tv-station med hovedsæde i Odense. Stationen blev grundlagt som en selvejende institution og konkurrerende kanal til Danmarks Radio og gik i luften 1.10.1988. TV 2 blev i 2003 omdannet til et statsligt aktieselskab finansieret af reklamer og sponsorater. I 2012 blev TV 2 en betalingskanal. Selskabet driver otte regionale tv-stationer samt tv-kanalerne Zulu (2000), Charlie (2004), bredbåndskanalen TV2 Play (tidligere Sputnik, 2004) og har også startet særlige nyheds-, sports- og filmkanaler.

Statistik

Svartid 0s (0s). 63% har tidligere svaret rigtigt på dette spørgsmål.
Spørgsmålet er forfattet 2008-11-26.

Lignende spørgsmål


Warning: mysqli_fetch_row() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /var/www/quizstone.com/public_html/includes/functions.admin.php on line 727
TV og Radio
2008-11-26

Hvilken af følgende danske tv-kanaler blev lanceret i 2000?

By QUIZSTONE
Politik
2008-11-26

Hvilken afstemning endte med et ja i 1986?

By QUIZSTONE